Jul 20, 2010

Citer-citer

Aku mmg takut nak lintas jalan…kalau orang yang rapat ngan aku mesti tau yg aku sebenarnye mmg tak ley nak lintas jalan sesorang… pelik kan? Pe lagi kalau nak belajar nek keta..??? aku pon tak tau nape aku jadi cam gini adoii… nak kate aku penah kena pape ke time nek keta ,,, takde plak..tapi lame2 skang aku dah bley lintas jalan sesorang..hehe klu tak mmg tak gi kelas lar aku klu gitu..

eccelly aku cam kagum ckit ngan sorang member aku nie…aritu die eksiden ngan trailer tapi nsib die baek sebab sume yang nek keta tue t’selamat.. korang bley bayang tak keta yang dilanggar trailer depan n belakang sampai kemet keta tue… tapi member aku ni mmg berani.. time tue ayh,mak,tok n tok wan die mmg tak sedarkn diri sekali ngan member aku ni.. tapi alhamdulillah Allah tu Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.. bile member aku sedar dari pengsan tue perkare p’tame yang die teringat die panggil mak ayh die..risau kalu de pape.. mak ayah dier sahut tapi cam dalam keadaan tak sedarkan diri sangat.. tapi bile dier panggil tok n tokwan die mmg takde orang yg menyahut time tue.. disebabkn tol2 risau die cube sedaya upaya die cube kluar dari keta tue walaupon keadaan keta tu mmg tol2 kemet..mmg susah nak tendang pintu tue lbey2 lagi lam keadaan separuh sedar nie.. ayah n mak dier lagi lar mmg tak ley wat pe coz btol2 t’sepit.. lbey2 lagi tok wan die mmg ade masalah ckit ngan jantung dier.. mmg cemas time tue tapi die cube gak tendang pintu tue sampai die bley tarik sume ahli kluarga dier kuar time tue..
n lbey2 lagi naseb baek coz ade sorang apek yang lalu citu tolong dier skali kluarkn ahli kluarga dier tue.. time tue maghrib mmg lar keta cam takde sangat lalu lalang tue kire mujur lar ade sorang apek time tue… n apek tue gak lar yang tolong antarkan tok n tokwan die ke hospital yang b’dekatan walaupon time tue member aku nie cam lam keadaan sparuh sedar lagi.. kire member aku ikut skali lar apek tue antar tok n tokwan dier coz risau pe2 b’laku nanti…tapi mak ayah dier still de kat citu kire orang yg sekeliling tue lar yg tolong diorang lak.. tok n tokwan dier d’hantar ke hospital tol2 ngan cepat coz banyak sangat darah kuar….. disebabkn t’kejut lagi ngan eksiden tue,,,member aku ni pengsan lagi..sampaikn apek tue tampar2 pipi dier nak suruh sedar.. coz kebetulan apek tue bukan penduduk citu n tak tau mne hospital lak…aduiii mmg banyak dugaan tol.. lam keadaan separuh sedar nie member aku still bgi instruction jln shortcut ke hospital smpikn apek tue sendiri gelabah tak tau btol ke tak jln yg member aku tunjuk ni sebab jalan tue mmg gelap,,jarang orang gune jlan tue sebab tue jalan yg baru di wat…n sebelom member aku nie memjamkn mate wat skali lagi,,dier sempat pesan pade apek nie supaye jaln straight ajer jalan tue n bile sampai ajer kat tempat yg de banyak lampu haaa tu lar hospital yg diorang nak pegi…hahaaa tapi apek tu mmg lucu de ke patut antar diorang nie ke pjbt kastam..sambil tampar pipi member aku ni skali lagi kate da sampai hospital aduii… maybe dier pon cemas sampai tak sempat nak bace signboard citu kot.. hahaaa nseb baek member aku ni lam sakit2 agi jadi nak marah pon tak ley.,,kena tampar dah banyak kali ni..so dier suruh apek tue jalan ckit agi… mmg tol2 mencabar..
akhirnye diorang sampai kat icu tue.. n yep member aku yg tlg iring skali tok n tokwan dier ke icu… then tak lame lpas tue mak n ayah dier lak sampai n teros dibawe masuk ke icu gak.. n dier satu-satunye orang yang sedar time tue disoal polis camner sumer tue bley b’laku… tapi dier kate dier pon tak tau nak jawab camner sebab dier pon lam pening2 lagi n sumer tue b’laku ngan begitu pantas.. disebabkn keadaan keta yg begitu kemet tue,, sampaikn ahli forensik n polis tanye bape orang yg meninggal kat member aku nie..ermm betape teroknye keta tue time tue korang bley bayang tak?? tpi kire ebat lar member aku nie sampai bley tendang pintu keta tue..pe2 pon skang family dier dah b’ansur sembuh n maybe tinggalkn trauma ckit ntok dier bile nek keta nti n lbey2 lagi klu t’jmpe ngan trailer lak.. huhhhh.. n lupe nak bagitau.. eksiden ni kire kes langgar lari.. sampai skang pemandu trailer still tak tau saper.. n de only witness cume member aku nie..mmg ssh ckit nak dapat info…tpi diorang mmg b’nasib baek sebab trailer yg langgar diorang ni takde muatan penoh pon/kosong ajer sebab klu tak tentu keta diorang dah t’campak masuk lam cerun.. btol2 keta tue ckit agi nak t’kena divider jalan yg sebelahnye de cerun.. nseb baek.n member aku ni lebam2 kat belakang dier kire tak terok sangat cam yg len

btol kate orang, bile sesuatu b’laku lam keadaan yg tak kite duge kite akan lakukn pe saje ntok selamatkn orang y kite sayang secara kite tak sedar,.benda yang mungkin mustahil pon bley jadi possible ntok kite lakukan… tapi sesungguhnye Allah tue Lagi Maha Mengetahui.. sume yang b’laku mesti de hikmahnye..kite sebagai hambaNya hanye mampu redha ngan setiap ketentuanNya walaupon kite sendiri tak rela

5 comments:

  1. panjang nyer citer diE...tp syukEr baca .
    aniss hari2 buka blog shirah...huhu xpEr kan

    ReplyDelete
  2. hebaat r kwn syirah..tabik spring lar,sebak plok dgr cite 2..kwn syirah pn dh bgelar hero dlm kluarganya.kalu bkn krn tindakan pntas dia,kuarga dia xkan selamat.Alhamdulillah..$(-,-)$

    ReplyDelete
  3. huh, mujur selamat semo. tu la, xleh nk expect gapo might happen atah jale ni, mitok2 la slamat sokmo kito ni. oleh itu, lintas jale molek2~

    (n_n)

    ReplyDelete
  4. anyss:> waaa bgusnye..ari2 bka..bangga lar plak..kuang2

    raihan :> tu ar, mmg sebok..time dier dok citer tue,sambil2 tue b'genang lar jgak air mate gue ni..huhu

    ring :> ermmm...baek!! klu nak lintas mmg kena leklok..n kepade yg membawa kete tue bwa lar iye ngan cermat,jgan laju2
    *timer kasih bebanyak

    ReplyDelete
  5. haa xtaw nk pEr tgk commEnt esasuke nie la
    hrnie xmkn ag nie'tak tahulaaaaaaa
    cuaca di tnjung malim begitu gelap nk ujE

    ReplyDelete