Jun 1, 2010

Ikut Kata hati

Cam sdey je bunyinye..baru2 ni aku try2 nak blik umah nek bas plak..so abis je intern kul 5.30 aku pon cepat2 pegi la stesen bas.Sambil dok tunggu2 tu..dri jauh aku nampak sorang pak cik ngan kakinya yg tempang sambil dok minta sedekah kat sesorang yg ade kat citu...khusyuk lak aku dok tengok pak cik tue sampai aku lupe nak tepon ayah aku bgtau yg aku nak try nek bas aritu...time tu aku tengok orang len sibok dok tunggu bas sampai tak hiraukan pak cik tue pon...sayu lak rase hati ni..kesiankan?kan? dalam ramai2 tue ada gak manusia yg berhati bek yg bgi pak cik tu duit..terdetik hati aku nak bagi pak cik tu duit walaupun ckit kalau la pak cik tu sampai kat tempat aku...so aku still tengok pak cik tu sampai la dia dah makin hampir tmpat aku dudok,aku sempat senyum kat die n die pon sempat lak berbalas senyuman citu..tapi elok2 je sampai kat tmpt aku,,tibe2 h/p aku lak b'bunyi...aiseyy..ayah aku tepon, so cepat2 la angkat tepon tu..pak cik tu dah pon berdiri depan aku, tapi tibe2 aku jdi blurr lak..nape lar tangan aku cam membeku tak mau keluarkn duit dri dompet neh..time tu aku still dok bergayut ngan ayah aku lagi..sbb tu blurr kot (hehe salahkan call lak)..ish2...padahal aku ley je letak dlu tepon tu n keluarkn duit tu.btul tak? then abis je aku cakap tepon aku tengok pak cik tu dah berlalu pegi n semakin jauh dri tmpat aku..cepat lak pak cik ni jalan aku pikir..huhu..nak kejar nti org len pkir pe plak tadi time dok depan tak cibok2 nk bgi ..so aku tak jadi kejar..

blik je umah aku still terpikirkan pak cik tu..btul2 rase b'salah+tak senang dudok+cam2 lar..malam tu aku bgtau adik aku coz dah tak tahan dok pikir..n aku tergamam jap dengar jwpn die...die kate "Along, klu along rase b'salah nape along tak berdoa je utk pak cik tu..doa pun 1 sedekah gak"...a'a nape aku tak terpikir ek? dah besar adik aku neh sampai bley nasihatkn aku lak..ermm..aku harap len kli bile t'jmpe je incident cam ni lgi or sbb2 len ke aku akan ikut kate hati n tak teragak-agak...korang pon kena cam tu coz peluang datang cume sekali je n jgn menyesal sesuatu yg dh pon b'laku..time ngan hati t'buke OK..

1 comment:

  1. senyum kat ore tu pom kire sedekah jugak. ke gane?

    ReplyDelete