Nov 28, 2010

Expo..lalala

Skang ni hujan tak renti-renti trun..nmpknye nk stat banjir dahh...nseb bek lar umah aku kwsn tinggi jdi t'selamat dri banjir...hehhee..

Baru-baru ni negeri klantan ambo ni cbok ngn
expo cheng ho yaitu cam expo kerjasama antara negeri klantan n negara china..hohoo...jdi sebagai rakyat klate yg b'wibawa lgi b'dedikasi ni mesti lar aku tak lepaskn peluang ni tuk melawat tmpt tue..bukan stakat nk cuci mata tengok orang2 china yg dtg cni tpi yg penting nk tengok al-Quran t'pnjg di dunia ni..

Tpi cam harawm..org t'lalu-lalu rmi sangat..tpi aku n kluarga aku ttp cekalkn hati ni menempuh sumer halangan manusia tue..haha...siess mmg rmi giler..coz bkan stakat ader pameran tntg bgaimana cheng ho bw islam ke tanah mlayu ni tpi juger de jual-menjual antara dak2 universiti dri china n kwsn2 sekitar klantan ni..pastu de gak
p'tunjukan kungfu n yg penting ley try mknn dri china..menarik kan?KAN?

A'a mse kat citu sempat aku snap bpe keping gmbr ni..mmg tak sempat nk amik gmbr coz rmi t'sgt2 org..kebetulan enset aku abis bateri lak...aigoo~huhuu..pas bis je round satu expo tue pe lgi pekena
roti bakar plak kat warung mamak..lapar seyy..jln2 time2 rmi org tuh..huh



cantik kan? gmbr kat sebelah kiri tu al-Quran t'pnjg tu.. haa yg kat sebelah tu plng mahal seyy.. diperbuat drpd 93% copper n 7% gold..phew


n ni lak artifak porcelain n ceramic yg dijumpai mse pelayaran cheng ho n pemerintahan Wan Li..yg mne artifak2 ni umurnye lam 390-430 thun dah..hui lme dh tue!!

pe lgi ek?? haa..lam cuti2 ni aku dh khatam tengok citer
sungkyunkwan scandal..heeehee..sempat lgi seyy....aigoo~tak lar best sangat tpi bley lar..aishh aku sebenarnye suke watak song joong ki lam citer tue..yep mmg die sorang yg playboy lam citer tue tpi watak dier lar yg pling best aku rase.heheee..meh nk tunjuk spe m'nusia ni


amacam ensem??hahaa..




3 comments:

  1. bestnyee dapat makan makanan cineeee!!menarik laa..tp nape kat kelantan jee~

    ReplyDelete
  2. aisyah >> ala syah ni..jeles lar tue..hahaa

    aimi >> ntah la aimi...best2..ala meh lar jln2 klate ni.smbil2 tue ley round2 satu klate ni..nti aku jdi tourist guide ko..tpiii kna upah ar..hahaa

    ReplyDelete