Aug 15, 2010

Suara

Penah dengar tak lagu suara(hijau daun ) ni??mesti lar penah ek..aku rase cam best ajer lagu ni first time aku dengar walaupon member2 aku kate pe ni slooowwwwnye lagu..aduiii jiwang kot aku nie..hhahaha..
weii siess satu kebetulan rupe2 nye aritu adik aku de wat trip kat umah orang2 tua…n dorang nyanyi lagu ni lar ciap men gitar skali untok orang2 tue kat sana..wohooo..cair kot makcik2 kat citu….heeheee…aku pon pelik nape lam banyak2 lagu, nape lagu ni yang dorang nyanyi,, untok orang2 tua lak tue…bukan pe kan pelik tue nyanyi lar lagu2 80 an ker kan syok ckit… hahaaa…taupon nyanyi lagu hujan ”kau harus ada” ..kan best jgk..hahaa…aku dengar citer psl trip adik aku kat citu pon aku rase tol2 sdey..camne anak2 diorang yg kerja hebat2+gji besar2 tak ley nak jage mak ayah diorang..tinggal jer mak ayah diorang kat umah orang tua2 n lbey2 lagi pi melawat kekadang jer…de tu 2/3 taun skali…diorang pon de perasaan gak..jage lar diorang cam korang jage diri korang sendiri coz takde orang yg bley disamekn ngan mak ayah kite..1 lam sejuta tu..so selagi de mase hargai sepenuhnye..lbey sedesss adik aku citer de sorang pak cik tu mule nangis bile tengok adik aku… coz die kate muke adik aku same cam muke anak die..n anak die mmg dah lame b’kurun tak melawat die kat umah orang tue tu.. pe punye anak lar cam gitu…adik aku pon pe lagi meleleh jgk air mate die time tue bile pak cik tue banyak kali tanye nme adik aku tue pe, pakcik tu tol2 ingat tu anak dier n ciap pggil adik aku dok dekat ngan die lagi…cube lar pikir ssh payah mak ayah kite jage kite mase kecik2 dlu smpi lar kite jadik manusia b’jya skang..cari rezki siang mlm nk bgi kite mkn walaupon cume nasik ajer tanpe lauk..tapi still kenyang kan?? aiii mmg tak paham…ni cume pandangan aku jer.len org len plk care pikirnye..
k lar adi0s

4 comments:

  1. aku tak pena tepk yg mmg ade org tggl kan parents camtu..ok sebak bace coz aku kalo kait ngn famili mmg amat sensitif..nauzubillah moge di jaoh kan..note dat sbb tu aku salu blk..jupe parents saluuu~heeeeee~

    ReplyDelete
  2. saper r ank derhaka yg snggup tingglkn mak n ayah sndiri.mereka mampu mnjaga 10 org anak tp 10 org ank tak mmpu jg 2 orang insan yang dipnggil ibu dan bapa.harap2 tdk mejadi prkara begini pda kita sendiri.citer hang bgus r mnggu ni,tabik siot!Ambil r iktibar mlalui citer ni whai pembaca sekalian...hehe,tzkirah plok...tp kalu kita hyati lagu suara ni, mmg leleh r air mata...

    ReplyDelete
  3. aimi>>> aku pon tak penah t'pkir..ni pon adik aku citer..mintak2 lar benda2 cam gni d'jauhkan

    raihan>>> nmpknye dah de geng yg same2 mgjiwai lagu ni..hahaa..bile dngr blik mmg lagu ni cam kena lar jgk ngan org tue2 kat sane coz diorang still menunggu n mgharapkn sesuatu yg ntah bile akn tibe..

    ReplyDelete
  4. jagelah ibu bapa anda seperti mereka menjaga anda
    ::insan yg tulus::

    ReplyDelete